"Un home desproveït del seu parlar, i això vol dir del seu pensar, no és res. És com un caragol buit sense closca, o una ganiveta sense fulla ni mànec, o com un desert sense arena ni pedra". Sic isti nostri sunt (Cosme Aguiló)
"Jo estim totes les terres i em sent entre germans amb gent de totes les nacions, races, religions i opinions, i crec que el motiu és que estim tant Mallorca. El meu amor a la meva terra em fa comprendre l'amor d'un castellà a Castella, d'un irlandès a Irlanda, d'un indi a l'Índia". Joan Mascaró Fornés, el guia espiritual mallorquí dels Beatles
dilluns, 5 de març del 2012
Taronja: moviment continu
Taronja: moviment continu
Una pilota de bàsquet, un intermitent, un anunci d'un pis de lloguer, un semàfor en taronja o la sirena d'una ambulància. Tot això anuncia el mateix: un estat de transició, de canvi. El taronja és el color que analitza aquest capítol de "Colors en sèrie".
La paraula "taronja" es va crear a partir de la paraula francesa "orange", nom que s'ha mantingut en molts idiomes. El taronja, el color dels pèl-rojos, és un color en moviment constant, el color de la transició i els estats momentanis: la primera llum del dia és taronja, els intermitents, un semàfor en taronja, els cons que interrompen el trànsit, els peatges, les sirenes, les flames del foc, els condemnats del corredor de la mort vesteixen granotes taronja, i la tardor, transició de l'estiu a l'hivern, també és vesteix de tons taronja. La taronja també és la millor medicina per combatre el "winterblues", desordre afectiu que porta a la depressió i a la tristesa en les èpoques de fred. A l'Índia, el taronja és un dels colors sagrats i també és el color de la planta de la henna, del budisme i l'espiritualitat oriental. La pel·lícula "La taronja mecànica", de Stanley Kubrick, no parla del taronja; el títol té l'origen en una expressió anglesa que designa algú molt estrany. Així mateix, l'expressió "taronja mecànica" també servia per designar la selecció holandesa liderada per Johan Cruyff. El taronja és el color nacional d'Holanda perquè l'emblema de la casa d'Orange és taronja, com també va ser taronja la revolució ucraïnesa que va aconseguir canviar el govern corrupte que dirigia el país. En les revolucions estètiques del segle XX també hi predominava aquest color i, així, ara s'associa el taronja a l'estètica retro dels 60 i 70. Les empreses innovadores fan servir el taronja en el seu màrqueting, i els productes energètics vesteixen els seus envasos de taronja. El menú monocolor d'Ada Parellada, del restaurant Semproniana, també es pinta de taronja amb carbassa, papaia, mandarines, salmó i taronges.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada