"Un home desproveït del seu parlar, i això vol dir del seu pensar, no és res. És com un caragol buit sense closca, o una ganiveta sense fulla ni mànec, o com un desert sense arena ni pedra". Sic isti nostri sunt (Cosme Aguiló)

"Jo estim totes les terres i em sent entre germans amb gent de totes les nacions, races, religions i opinions, i crec que el motiu és que estim tant Mallorca. El meu amor a la meva terra em fa comprendre l'amor d'un castellà a Castella, d'un irlandès a Irlanda, d'un indi a l'Índia". Joan Mascaró Fornés, el guia espiritual mallorquí dels Beatles


dilluns, 5 de març del 2012

Edu3.cat

Negre: el túnel al final de la llum

Mort, mals presagis, ocultisme... La llegenda que arrossega el negre fa difícil creure que sigui també el color de la sofisticació i l'elegància. "Colors en sèrie" hi dedica el capítol.


El negre és la suma de la resta de colors i, alhora, és absència de llum; és el color de la foscor, de les ombres i s'associa a tot el que és negatiu. El mal, culturalment, s'amaga darrere el color negre; els personatges més venjatius i malvats vesteixen de negre i, de la mateixa manera, els animals negres són portadors de llegendes sobrenaturals, de mals presagis i de mort. Molts artistes han pintat de negre algunes de les seves teles. Picasso i el "Guernica", Caravaggio, El Greco, Delacroix i Goya i les seves pintures negres. El negre també s'ha lligat amb l'esperit rebel de la música rock i el heavy. El menú negre d'Ada Parellada, del restaurant Semproniana, ha estat elaborat amb botifarra negra, xocolata negra, nabius, raïm negre, picotes, musclos i albergínia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada