"Un home desproveït del seu parlar, i això vol dir del seu pensar, no és res. És com un caragol buit sense closca, o una ganiveta sense fulla ni mànec, o com un desert sense arena ni pedra". Sic isti nostri sunt (Cosme Aguiló)

"Jo estim totes les terres i em sent entre germans amb gent de totes les nacions, races, religions i opinions, i crec que el motiu és que estim tant Mallorca. El meu amor a la meva terra em fa comprendre l'amor d'un castellà a Castella, d'un irlandès a Irlanda, d'un indi a l'Índia". Joan Mascaró Fornés, el guia espiritual mallorquí dels Beatles


dijous, 29 de març del 2012

El mocador

Edu3.cat


El mocador

El mocador que fan servir algunes dones musulmanes per cobrir-se el cap és un símbol religiós que genera polèmica. "Tot un món" escolta dues dones que opinen sobre el tema.

Amb l'arribada d'immigrants procedents de països islàmics, la imatge de dones amb mocador, "hijab" en àrab, s'ha fet habitual als carres de Catalunya. Portar mocador és un precepte de l'islam, que indica que la dona s'ha de cobrir el cap per no cridar l'atenció i ser tractada amb respecte pels homes.

Nuzah Abosalama és estudiant i porta mocador. Pensa, però, que no s'ha d'obligar les dones a dur-lo, sinó que ha de ser una decisió lliure per part de cada dona.

Salwa el-Gharbi, de l'àrea de diversitat cultural d'Unescocat, no du el mocador perquè creu que no cal exterioritzar els símbols de la seva religió. Afegeix, però, que no cal donar tanta importància al fet de portar mocador o no, ja que quan es prohibeix fa que més dones el vulguin portar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada