"Un home desproveït del seu parlar, i això vol dir del seu pensar, no és res. És com un caragol buit sense closca, o una ganiveta sense fulla ni mànec, o com un desert sense arena ni pedra". Sic isti nostri sunt (Cosme Aguiló)

"Jo estim totes les terres i em sent entre germans amb gent de totes les nacions, races, religions i opinions, i crec que el motiu és que estim tant Mallorca. El meu amor a la meva terra em fa comprendre l'amor d'un castellà a Castella, d'un irlandès a Irlanda, d'un indi a l'Índia". Joan Mascaró Fornés, el guia espiritual mallorquí dels Beatles


dissabte, 25 de febrer del 2012

Astrologia i astronomia

Edu3.cat


En aquest episodi, l'espai "Tot un món" explica com l'astrologia, que es basa en el moviment dels astres, s'ha consolidat com una creença. D'entre totes les creences, l'astròloga Carme Durich ha optat per l'observació dels cicles de la natura. Des de la laïcitat es considera que l'astrologia, l'estudi dels moviments planetaris, pot ajudar la gent a entendre el món i el seu moment vital. La història de l'astrologia és antiga. A Babilònia, 700 anys abans de Crist, un grup d'astròlegs va fer una sèrie de descobriments sobre els cicles de la Lluna i els planetes. Així va néixer el zodíac. L'astrologia, primer considerada ciència i després bruixeria, es converteix ara en una creença alternativa dins una societat cada vegada més laica.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada