"Un home desproveït del seu parlar, i això vol dir del seu pensar, no és res. És com un caragol buit sense closca, o una ganiveta sense fulla ni mànec, o com un desert sense arena ni pedra". Sic isti nostri sunt (Cosme Aguiló)

"Jo estim totes les terres i em sent entre germans amb gent de totes les nacions, races, religions i opinions, i crec que el motiu és que estim tant Mallorca. El meu amor a la meva terra em fa comprendre l'amor d'un castellà a Castella, d'un irlandès a Irlanda, d'un indi a l'Índia". Joan Mascaró Fornés, el guia espiritual mallorquí dels Beatles


dijous, 16 d’agost del 2012

Oficis a Mallorca

Edu3.cat

"Tarasca" repassa els oficis artesanals que perviuen a les illes Balears, i que estan fortament lligats a la vida quotidiana i a l'economia de les Illes: margeners, terrissaires, picapedrers, carboners, moliners, vidriers, teixidors, mestres d'aixa... 

Al llarg de la història, la humanitat, adaptant-se al medi i a noves necessitats, ha anat creant nous utensilis i tècniques de fabricació. L'aprenentatge, transmès de generació en generació, ha permès l'especialització i la gènesi dels oficis. Jordi Vallespir, professor de pedagogia de la Universitat de les illes Balears, explica el naixement dels oficis com una necessitat de subsistència i d'especialització, i parla dels oficis primitius de Mallorca.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada