"Un home desproveït del seu parlar, i això vol dir del seu pensar, no és res. És com un caragol buit sense closca, o una ganiveta sense fulla ni mànec, o com un desert sense arena ni pedra". Sic isti nostri sunt (Cosme Aguiló)

"Jo estim totes les terres i em sent entre germans amb gent de totes les nacions, races, religions i opinions, i crec que el motiu és que estim tant Mallorca. El meu amor a la meva terra em fa comprendre l'amor d'un castellà a Castella, d'un irlandès a Irlanda, d'un indi a l'Índia". Joan Mascaró Fornés, el guia espiritual mallorquí dels Beatles


dilluns, 23 d’abril del 2012

La bellesa en el llenguatge

Programa "Saca la lengua" de TVE: palabras relacionadas con la belleza

Saca la lengua - 28/01/12
28 ene 2012

El programa aborda esta semana las palabras relacionadas con la belleza, tanto interior como exterior, tanto espiritual como física.

Inés Ballester conversa, entre otros, con Javier Gomá, filósofo y director de la Fundación Juan March, y con el escritor Jesús Ferrero, que aportarán palabras relacionadas con la belleza en la filosofía, el arte y la literatura. ""Canon"", ""armonía"", ""proporción"", ""estética"" o ""revelación"" son términos que se asocian al concepto de lo bello.

""Ser un adonis"",""ser un narciso"" o ""estar hecho un adefesio"" son algunas de las expresiones relacionadas con la belleza física que pueden escucharse en el programa. También son muchos los refranes que se usan en la vida cotidiana, como ""aunque la mona se vista de seda, mona se queda"" o ""la suerte de la fea, la guapa la desea"".

La sección 'Grandes momentos del español' incluirá la interpretación de la canción 'Maquillaje' por Mecano.

¿Se dice esteticién o esteticista? ¿Se escribe bótox, con tilde, o botox, sin tilde? Alberto Gómez Font, coordinador de la Fundeu, resuelve estas y otras dudas de los espectadores.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada